Historia aktualności
FRANCZYZA „DOBRE Z LASU”
Zastanawiasz się nad otwarciem własnego sklepu? Masz już sklep i chciałbyś poszerzyć swoją ofertę o produkty prosto z lasu? Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Pile zaprasza do współpracy.
Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych propagujący projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów”. Dzięki logotypowi „Dobre z Lasu” Lasy Państwowe chcą promować żywność naturalnego pochodzenia. Jednocześnie jest on symbolem gwarantującym jej jakość i pozyskanie w sposób zrównoważony i niezaburzający funkcjonowania przyrody.
Pierwszy sklep „Dobre z lasu” powstał w 2017 roku przy siedzibie Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych w Warszawie i cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Produkty dostępne w ofercie sklepu można zakupić również online: www.dobrezlasu.pl/.
O projekcie
Celem projektu “Zdrowa żywność z polskich lasów” jest promowanie produktów pochodzących z polskich lasów. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo żywności najwyższej jakości stworzonej na bazie naturalnych składników.
Polskie lasy to nieprzebrane źródło zdrowych i smakowitych produktów. Świadczy o tym nasza rodzima kuchnia, w której nie brak przepisów opartych na dziczyźnie, płodach runa leśnego czy miodzie, takich jak kurki w śmietanie czy pierogi z mięsem z dzika.
Eksportowanie znacznej części pozyskiwanej dziczyzny do Europy Zachodniej i powolny zanik tradycji jej spożywania powoduje, że społeczeństwo traci szansę na zapoznanie się z jej walorami.
Projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów” ma na celu odwrócenie tej tendencji i udostępnienie szerszemu gronu konsumentów ekologicznych, zdrowych produktów w atrakcyjnych cenach. Przypomina on również, że możliwość ich pozyskania zawdzięczamy zaangażowaniu oraz pracy polskich leśników, prowadzących wielofunkcyjną i zrównoważoną gospodarkę leśną.
Warianty franczyzy
RDLP w Pile ogłasza możliwość uruchomienia sklepów Dobre z Lasu na zasadach franczyzy. Sklep będzie zarządzany przez niezależnego Operatora wyłonionego w drodze konkursu.
Wariant 1
Lokal przeznaczony na sklep Dobre z Lasu i wyposażenie jest własnością RDLP.
Wariant 2
Lokal przeznaczony na sklep Dobre z Lasu jest własnością bądź jest zarządzany przez niezależnego Operatora, a wyposażenie sklepu stanowi własność RDLP.
Wariant 3
Lokal i wyposażenie są własnością bądź są zarządzane przez Operatora.
Wariant 4
Uruchomienie Punktu Promocyjnego Dobre z Lasu.
We wszystkich wariantach założono, że sklep Dobre z Lasu zarządzany jest przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem i RDLP. Operatora wyłania RDLP w drodze konkursu. Wszystkie działania promocyjne i marketingowe, bez względu na wybór wariantu, nadzorowane są przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych.
Osoby zainteresowane współpracą mogą uzyskać szczegółowe informacje
w Wydziale Promocji i Mediów RDLP w Pile
promocja@pila.lasy.gov.pl